Friday, 1 November 2013

Summary hati



And Hi fellow friends& my dearest yep my dearest who is reading this post.
I hope you in a fine condition. Insya Allah. Dh lama dh tk update blog ni kan. Rindu rasanya nk update. Yelah takkan nk update setiap bulan rasa mcm tkde cerita. So this is the summary of this year:-



Januari.

Kehidupan baru. alam baru. suasana baru. kehilangan kawan mmg tk dijangka. Namun apa boleh buat, hidup perlu diteruskan. Chaiyok aisyah! Welcome to your new world from 3Ilmu to 4science4. From 38 of 97 batches to 17 only. Wow!!! New friends come. Aida......Science stream mmg susah so kenalah hardcore sikit blajar.


Februari.

Suasana yg sama. Masih cuba untuk menerima takdir Qada' dan Qadar, bermulanya persilisihan faham kawan. Hm.....mmg tk dijangka. Berdoa sajalah kembali asal serta merta :-)


Mac.

Lawatan ke Melaka. Mmg syok habis! Teringat lagi saty dlm satu hostel kat hutan jauh dari cikgu and bebudak aspura. Sumpah seram. Tapi takpe....pengalaman katanya, so ok je conclusion utk bulan ni.


April.

Tak ingat apa yg jadi lah. Sbb bulan April ni mcm tkde apa apa yg special hehehe.


Mei.

Minggu Makan! Yeay....... Syoknyewww. Tu je yg aku ingat yg lain pufff hilang habis dari ingatan. Hahahha
Masa ni jugaklah terdetik utk berubah. Alhamdulillah, ada dorongan kawan yg sentiasa menyokong. Moga thun depan lebih ke arah kebaikan InsyaAllah. Doakan ye semua.And birthday ayah kesayangan saya!!!


Jun.

Minggu sukan! Yeay bestnya. Nama team saya Yahoo!! Team dgn Ikmal, redza. Thanks for sentiasa berganding bahu. Walaupun team kita tkde rezeki nk menang, takpe akak sentiasa sayang korg! Dan bulan nilah konflik tu berakhir. Namun kami tk serapat yg dulu.....Tapi ttap Alhamdulillah.Birthday Ibu!! Teringat pulak kita. 


Julai.

Apa yg jadi eh? Oh selamat berpuasa semua. Puasa tahun ni mmg best! Itulah namanya kemanisan beribadah :-) Teringat satu hari tu ktorg masak dodol bakar lemang bestnya. And bulan nilah last tuisyen. Sentiasa dlm kenangan, Cikgu Izzah, Cikgu Izzat yg comel hahahahha and Cikgu Amy yg erm pelik. And dpt jawatan Biro Kerohanian. Mmg shock gila. Sbb itu amanah&tanggungjawab yg sgt berat. Menangis kot bila dpt jawatan ni. Takpe, Allah tahu aku boleh. So.....aku boleh


Ogos.


Selamat hari raya semua!!! Hehehee. Tahun ni raya colour hijau muda&pink. Hm combination colour yg menarik. And special month sbb Happy Birthday Aisyah!! Selamat ulang tahun yg ke-16. Moga terus tabah menempuh ranjau kehidupan. Tahun ni punya birthday tkdelah semeriah last yr. Anyway tkpelah....syukur sbb masih bernafas. Jamuan raya ehm bagus. Suka sangat!! Bulan ni plg banyak konflik. Sedihnya. Apalah salah aku asyik nk dsalahkan. Cuba tanya dulu jgn main serbu je. Aku tk marah cuma sedih. Yelah sbb aku dh lali dgn benda ni. Drpada form1 lagi....Cuma tulah aku malu.....Takpelah biarlah ujian ni kuatkan aku. Moga terus tabah aisyah farhah......



September.


Apa jadi eh? Hm lupa. Hahahaha.


Oktober.


Prepare for final-exam. Tadaa!!! 4 minggu exam kot. Pecah pale hotak aku ni!! And Jamuan akhir tahun yg diuruskan oleh kami biro-biro berlansung secara baik! Good job exco!! And happy holiday semuanya....Moga terus happy jgn sedih slalu.








"So, itulah conclusion-nya. This year tk se-excited last year. Yelah dgn suasana barunya susah nk ditelan hati. Friends come&go. Yg setia je masih terlekat dgn aku smpai skrg. Tapi tkpelah....aku redha sbb tu ketentuan-Nya, cuma aku nk ckp...tolong jgn asyik nk salahkan aku atas semua benda. Aku ni bukannya jenis suka melawan. Kau marah, aku terima je. Takde plak aku nk tengking balik. Tapi jgn gunakan sifat aku tu utk kau lemparkan semuanya. Aku diam bukan sbb aku salah. Tapi aku diam sbb aku fikir apa salah kau dan aku. Kita semua salah. Cuma tulah ego, tkleh terima kesalahan diri sendiri. Moga kita terus matang. Klau lah boleh aku nk pergi dari 'dunia' ni. Nk hidup plak dkat suasan baru jauh dari korg semua. Tapi tulah...terimalah hakikat. Aku tknk susahkan mak ayah aku. Aku nk focus nk berjaya. Lantaklah apa nk jadi aku redha....redha dan terus.....redha."


"Kau kena faham, bagi aku persahabatan itu suci sehingga aku terlalu mempercayai kesetiannya sedangkan.."







Hati yg tersakiti,


Nuraisyahfarhah.