Sunday 29 April 2012


Hii and good morning Babiesz Bucukk :-)
Mwahaha .
Fasa Pertama :- Pemakaian Hijab

Allah dalam firmanNya yang amat jelas:
"…Dan hendaklah mereka (wanita beriman) menutup kain tudung mereka ke paras dada…" [TMQ an-Nur:31]

-Dah baca ? Okay bagus . Alhamdulillah , sekarang ramai para artis perempuan dan kawan-2 aku dh pakai tudung . Tetapi , dunia masih terbalik kerana ada di antara mereka di luar sana , pakai tudung di sekolah , di depan keluarga mereka . Tetapi , apabila dibuka halaman , Facebook , Twitter dll adalah sebaliknya . Moga-2 Allah s.w.t menurunkan hidayah dan membuka hati agar mereka memakai hijab .

-Alhamdulillah , sekarang aku dlm proses utk memakai tudung menutupi paras dada seperti yg dituntut oleh syariat Islam . Doakan aku okay .

-Orang selalu cakap macamni ,
" Tak semestinya orang yg tk pakai tudung tu jahat ,
Dan ta semestinya orang yg pakai tudung tu baik . Takpayah nk Hipokrit sangat ! "

Yes , surely aku selalu dgr orang cakap mcm ni . Oh girls , Tak semua manusia sempurna . Memanglah tk semestinya yg pakai tudung tu baik . Tapi , sekurang-kurangnnya dia telah menyelamatkan ayah , abang dan adik lelakinya daripada api neraka Jahanam . Sedarlah wahai saudari seumatku . Memanglah aku tk perfect , dulu pun aku free hair . Tapi , bila aku dah masuk ke alam remaja , aku baru sedar antara hukum syurga dan neraka . Aku tknak sbb dosa aku , kaum keluarga aku diheret sekali dlm neraka . Nauzubillah ~

Kawan aku pun ramai yg freehair , tapi kadangkala aku akan cerita kat dia pasal hukum tk pakai tudung . Dan alhamdulillah , dia boleh accept apa yg aku ckp dan aku bersyukur sekarang dia dh 'Transfer' dan telah memakai hijab . Dia kata , dia takut sebab kalau pasal dosa dia , dkat akhirat nanti kaum keluarga dia yg berjantina lelaki masuk ke neraka hanya disebabkan dosa dia tidak memakai tudung .

Jangan hadikan alasan ' Kalau pakai tudung tk boleh berfesyen ' . Hello There , Allah The Greatest tk pernah menghalang umat manusia utk berfesyen , tapi dgn syarat mereka boleh berfesyen selagi tk melanggar undang-undang Islam dlm hukum aurat . Siapa kata Labuh tk cool , Look at those pictures :-


Look , this young lady look so Pretty even she wears Hijab :')


Yeeahmann !


And this is my Hijab Fashion Islam idol's , Hana Tajima :B


Look , labuh-2 pun cool jugak okay ^^(Y)


How stylish this Hijab's lady :'>

The conclusion of the title is :- Tiada alasan bagi mereka untuk berhijab .

Bak kata pepatah ,

" Mereka yg hebat akan mencari 1001 cara , manakala mereka yg
sebaliknya akan mencari 1001 alasan "

So girls , Take A Note :-')

- Kususun sepuluh jari memohon maaf andai terkasar bahasa dan tersilap kata :*



Love ,
Cahaya Kebahagiaan Kegembiraan