Tuesday 14 August 2012

HAPPY BIRTHDAY MYSELF

And Hii guys . Oh , today's 14 August . Beberapa jam lagi aku akan berumur 15 thun .
But , seriously aku tk rasa apa-apa . Aku rasa mcm ... er..kesunyian kott .

Hahaha . Dhlah , stop merepek lah cha .
So , untuk mlm ni ... Ai nk cerita something kat you all sbb apa Ai ckp birthday I mcm kosong ~

It's happened since I was 5 years old . Dulu , time birthday aku , aku slalu dpt kek , gula-gula and others thing . But since 5 years . It's stopped . Yeah , stopped ! I feel like nothings happened . No wishes , no cakes , sweets , toys and other present from my parents , either siblings . Kevik-kcik manalah kita fhm apa-apa , so just diam jelah . Bila dh msuk sekolah rendah , aku rasa fhm bila birthday aku tk mcm kawan-kwn aku yg lain . Mk bapak bagi hadiah , dicium di dahi and others thing . Aku rasa birthday aku , aku smbut sorang-sorang . Serious , parents aku pun lupa birthday aku . Kdg-kadang , aku yg kena bagitau mk bapak aku yg harini birthday aku , lepas subuh tk silap aku . Then reaction parents aku just 

"Oh , selamat hari jadi ank ayah ibu . Belajar elok-elok . Bila dh berjaya , 
jgn lupa ibu ayah "

Then , cium dhi aku mcm tu je.....
Then , aku pun msuk bilik menangis teresak-esak . Aku pelik , knape mk ayah aku tk mcm mak ayah org lain . Bila hari jadi je , mk dia bgi dia hadiah mahal-mhl , kek and others thing . Aku jadi sedih sangat bila fikir benda tu . Serious aku nangis gila kott .

Tapi...bila aku dh besar , baru aku faham the reason parents aku tk mcm org lain ...
Famili aku bukannya org berada , so tkde nk bagi hadiah mcm-mcm , then bru aku rasa yg hari jadi ni bukan utk kita , tapi untuk mak kita yg penat-lelah melahirkan kita . Patutlah bila smpai birthday aku , mk aku ckp camni ...

"Mana hadiah untuk Ibu ? "

Then , aku mcm ... asal ibu pulak ? Ecah lah ...

Akhirnya , bila aku dh makin besar , aku sedar sepenuhnya . And , terima kasih Ibu kerana telah mengandungkan eycha slama 9 bulan 10 hari . Melahirkan cah lagi . Terima kasih banyak-byk ibu ...
And , hari jadi Cah ni khas utk ibu :')

Cah janji , Cah akan buat yg terbaik utk Pmr ni . Insyaallah , Ecah akan dptkan 9A tu .
Ecah nk tunjukkan dkat atuk yg keluarga kita ni bukannya mcm yg dia sangka .
Ecah nk banggakan ayah ibu , Insyaallah :))



Happy Birthday Myself . Keep it up to be a strong girl :)


Thanks for being my parents , Ibu ayah . I love you porreebbahh till Jannah :'*